کیه که دلش نخواد که زن داشته باشه البته یکی از دوستام دلش نمیخواد و سید محسن توی روز تاسوعای سال 91 هم حرف دوستم رو تأیید کرد و جمله ی گوهربار و تاریخی ای رو بیان فرمودند؛این که سیدمحسن کیه و چی گفت بماند ولی هر وقت به یادش میفتیم کلی میخندیم. اگر هم خیلی دوست دارید بفهمید که چی گفته، میتونید به خودم،خودش،سید محسن یا م.ص مراجعه فرمایید!!!!


راستی کیه که دلش نخواد دست خانمش رو بگیره و با هم برن پارک،با هم توی روز بارونی قدم بزنن و یا با هم پیاده روی طولانی داشته باشن؟ البته این رو هم بگم که اینا تا وقتی خوبه و آدم احساس آرامش میکنه که خانم نگه فلانی برام یه آب معدنی یا یه پفکی یا یه چیپسی یا یه چیزی بخر!!!! اینجاست که مرد قصه، قلبش فشرده میشه و ضربان قلبش به "خدا میدونه" در دقیقه میرسه و توی دلش به خودش بدوبیراه میگه و در حالی که جرئت نداره بلند دردودل کنه، تو دلش میگه آخه نونت کم بود،آبت کم بود،زن گرفتنت چی بود؟!!!

البته این رفتار رو توی اغلب متأهلین میشه دید که تا وقتی ازدواج نکردن، میل به ازدواج دارن و هر روز با شماره ای جدید که از خیرین گیر آوردن، مادر بی نوا رو صدا میزنن:"مامان بیااااا، کارت دارم" و مادر هم با خبر از همه جا و پر استرس میگه بله پسرم؛ و پسر با کمی شرم میگه:"ننه مو زن میخوام"!! و بعد از این که به مراد دل رسیدن، تا تقی به توقی میخوره میگن، نونت کم بود، آبت کم بود، زن گرفتنت چی بود!!!!

البته من این مژده رو به همه میدم که توی 100روز دوم همه بیکارا، کاردار بشن، جیبا پر پول بشه و آب معدنی و چیپس و پفک هم به قیمت مناسب عرضه بشه و دیگه آقایون نگران پیاده روی های رمانتیکشون نباشن!!!

راستی چرا بعضیا دوست ندارن ازدواج کنن؟

من در حد خودم آدم های زیادی رو میشناسم و با تفکرات مختلفی آشنا هستم. درددل و دغدغه های زیادی رو شنیدم؛ در زمینه ازدواج هم زیاد شنیدم و با تفکرات زیادی آشنا هستم. خلاصه، من زیاد میشنوم به همین خاطر اگه من رو ببینید و توجه کنید، متوجه میشید که گوش هام بزرگ تر از لب هام هست! چون بیشتر سعی میکنم گوش بدم تا حرف بزنم و این میتونه هم نقطه قوت باشه و هم نقطه ضعف

چون زیاد حرف زدم پس میگذریم

بر اساس حرف هایی که شنیدم، از نظر من چند دلیل وجود داره که باعث عدم تمایل به ازدواج در پسرها میشه که مهم ترینش رو فقط نام میبرم و وارد جزئیات نمیشم چون موضوع بحث من نیست

1- عدم اعتماد به طرف مقابل

2-مشکلات اقتصادی

3-تفکرات فوق ایده آل!

4-عدم هدف در ازدواج

5-بی قیدی و عدم نیاز به ازدواج

بعضی از ما واقعا نمیدونیم همسری که میخوایم انتخاب کنیم باید چه ویژگی های باید داشته باشه.

توی این دوره و زمونه هم، تا اسم همسر میاد، ملاک زیبایی ظاهری مطرح میشه و به همین خاطر، خانم ها که اصلا به شوهر اهمیت نمیدن و اصلا دوست ندارن ازدواج کنن و زیبایی شون رو به همسایه ها نشون بدن، جهاد میکنن و رتبه ایران رو توی استفاده از لوازم آرایشی و جراحی زیبایی به رتبه پیش بینی شده در سال 2404 میرسونن!!!!!

همه دوست دارن همسرشون زیباترین زن روی زمین باشه؛باور کنید بعضی وقتا قیافه پسره 1 قرون نمیرزه ولی توقع داره با حوریه بهشتی ازدواج کنه و این جاست که باید گفت: فتبارک الله احسن الخالقین؛ خدایا چه ساختی؟! اعتماد به نفس رو میبینی؟ کفش عالم ارواح و سقفش آسمان هفتم!!

البته نمیشه ازشون خرده بگیری، چون میل به زیبایی در انسان سر در بینهایت داره و از فطرت انسان برخاسته و میل به زیبایی ظاهری هم زیر مجموعه ی میل به زیبایی هاست ولی هم من میدونم و هم شما، که اگه توی بعضی صفات فطرتی افراط بشه ما رو از هدف غایی یعنی نیل به ذات اقدس اله دور میکنه.

حال کردین جمله ی فلسفی رو؟!!!!من که شادروان شدم!!!

واقعا من نمیدونم چرا بعضیا اینقدر روی زیبایی ظاهری پافشاری می کنن و بعضا دیگر زیبایی ها رو نادیده میگیرن و یا کم ارزش جلوه میدن. برا چشم و هم چشمیه؟ نمیدونم. برا اینه که مردم بگن نگاه چه سلیقه ای؟ نمیدونم. واقعا نمیدونم چرا

حالا هر چه که هست به من ربطی نداره ولی خیلی به خودشون ربط داره؛فقط خواستم صرفا جهت اطلاع بگم، طی یه تحقیقی که انجام شده(فکر کنم توی سایت تبیان دیدم)، عمر مردایی که همسر زیبایی دارن، کمتر از مردایی هستن که همسرشون زیبایی متوسطی دارن!!!

عزیزان توجه داشته باشن که منظور من از گفتن این چیزا این نیست که یه جنبشی راه بیفته تا دختران زیبا بدون شوهر بمانند، هدف من خیلی فراتر از این هاست. من می خوام نظر شما رو به ملاک های مهم تر جلب کنم.

آخه درد من اینه که اغلب مردا، زیبایی ظاهری رو ملاک اول و یا دوم برا ازدواج قرار میدن و این در حالیه که با دوتا چشمشون دارن جو جامعه رو میبینن و درک میکنن.

انصافا توی جامعه ای که بد حجابی نقص شمرده نمیشه و برعکس تمدن محسوب میشه، پسرا و دخترا دنبال داشتن رابطه هستند، آمار ...درصدی از داشتن دوست پسر توی دبیرستان های دخترانه منتشر میشه،دختر های حتی دبستانی با فیلم و عکس های نامناسب برخورد میکنن (وقتی آدم میشنوه دلش میخواد سر مدیر و والدین رو بِچَپونه!!)،کمبود محبت در بین خانواده ها بیداد میکنه،مسائل دینی به سخره گرفته میشه وووووووووووووو....، نباید آقا پسرها دنبال همسری باشن که به خاطر داشتن حجاب افتخار میکنه و حجابش رو تفکرش میدونه،تمایلی به داشتن ارتباط با جنس مخالف نداره و این عمل رو قبیح میدونه،چشماش مثل آب زلال پاکه،توی خانوادش غرق در محبته،دین رو تنها راه رسیدن به کمال میدونه و اصلا هدف از ازدواج رو رسیدن به کمال میدونه،هنوز عرف رو مهم و تعیین کننده توی بعضی رفتارا تلقی میکنه؟؟؟؟

قبول ندارید اگه همسرت اعتقاد به حجاب داشته باشه دیگه لازم نیست اطرافش رو بپاییم تا نکنه یکی نگاه چپ بهش بکنه؟ این طوری دیگه با خیال راحت و بدون دغدغه با هم دیگه راه میرید و لذت میبرید.

قبول ندارید اگه همسرت تمایل به داشتن رابطه با جنس مخالف نداشته باشه، تنها و تنها تو رو مرد خودش میدونه و ابدا به هیچ کس دیگه ای فکر نمیکنه؟که اگه اینطوری باشه، اعتماد کامل بهش داری و دیگه توی بدترین حالت به همسرت شک نداری و برا خودت آرامش خاطر به ارمغان آوردی.

قبول داری اگه خانواده همسرت، اون رو از محبت سیرآب کرده باشن دو تا فایده دارد؟ یکی این که همسرت تو رو از محبت سیرآب میکنه و دیگه دل به محبت دیگران نمیبندی و گدایی محبت نمیکنی و دومیش اینه که دیگه نگران نیستی که اگه شخص دیگه ای بیشتر از تو به همسرت محبت کرد، همسرت به سمت اون بره و دستت رو تو حنا یا پوست گردو یا مثل این ها بذاره.

قبول نداری اگه همسرت میل به کمال و رسیدن به رضوان الهی داشته باشه، دیگه خبری از اسراف،چشم و هم چشمی،حسادت،عدم تمکین از همسر،بداخلاقی،دروغ،خیانت و.... نیست؟که اگه اینجور باشه، هم تو خیالت راحته و از فشارهای بی مورد در امان و آسوده خاطری و هم این که تو هم با همسرت به سمت کمال میری؛ و چه بهتر و خوشایندتر از این؟

این هایی که گفتم تنها بخشی از زیبایی های موجود، بود.

برا یه بار هم که شده با خودت خلوت کن و بدون دروغ گفتن و فریب دادن خودت، راست و حسینی بشین و به این چیزایی که گفتم فکر کن و ببین زیبایی ظاهری ملاک چندمت میشه؟

یادمه یه روز مسلم به محمد میگفت تو حالا حالاها ازدواج نمیکنی چون یه زنی میخوای که هم چشمش سبز باشه،رنگش هم سفید باشه،لاغر و خوش اندام باشه،مذهبی و کاراته باز هم باشه!!!!!

این متن حاصل کار علمی و تحقیقات وسیع نیست، که حاصل جمع بندی تجربیات و افکار افراد مجرد و متأهلی است که من میشناسم.

راستی خیلی هم توی انتخاب همسر وسواس به خرج ندید و به قول ما کازرونی ها پِلاچ نشید که میشید مثل دوست حمید که حدود20ساله داره دنبال زن میگرده؛ یعنی از حدود 18 سالگی تا پارسال که حدود 35 سالش شد،داشت با اسب سفید دنبال همسر گم شده اش میگشت که خوشبختانه به همت و تلاش شبانه روزیه بچه های کازرون، خبر ازدواجش بهمون رسید. ولی نمیدونم این پیوند تا کی ادامه داشته باشه چون به دست بچه های ما حاصل شده!!!!! ولی امیدوارم که پای هم پیر بشن به طوری که وقتی با هم راه میرن لُنجِشون رو زمین کشیده بشه!!!!!